محل لوگو

تحلیل قیمت ۱۰ رمز ارز برتر بازار؛ ۲۷ آبان ۱۴۰۰


بیت کوین و اکثر آلتکوین‌ها در صدد حفظ قیمت خود بالاتر از سطوح مقاومتی اصلی خود هستند. این موضوع بیانگر آن است که گاوها می‌توانند در هر کف قیمت به خرید رمز ارز بپردازند. اما روند قیمت اکثر رمز ارزها در یک محدوده فعلا در حال نوسان است.

به گزارش میهن بلاکچین و به نقل از کوین تلگراف، قیمت بیت کوین و اتریوم حول سطوح حمایتی روانی و مهم ۶۰,۰۰۰ و ۴۰۰۰ دلار می‌چرخد. این دو سطح حمایتی برای حفظ و ادامه روند صعودی در کوتاه‌مدت بسیار مهم و ضروری هستند.این مطلب تنها ترجمه خبر منبع است و به هیچ عنوان توصیه خرید و فروش رمز ارزها نیست.

اگرچه کاهش قیمت ممکن است معامله‌گرانی که از اهرم‌ها استفاده می‌کنند را ترسانده باشد، اما به نظر می‌رسد نهنگ‌های بیت کوین این ریزش را فرصتی برای خرید در نظر می‌گیرند. اطلاعات درون زنجیره‌ای نشان می‌دهد که سومین نهنگ بزرگ بیت کوین، ۲۰۷ بیت کوین دیگر با میانگین قیمت ۶۲,۰۵۳ دلار به دارایی‌های خود افزوده است.

طبق گزارش کالین وو (Colin Wu) خبرنگار حوزه رمزارزها، پس از خرید اخیر این نهنگ، دارایی‌های آن در ماه نوامبر، ۶۳۵ بیت کوین افزایش یافته است.

 

 

 

عملکرد روزانه بازار رمزارزها - قیمت رمزارز ها
عملکرد روزانه بازار رمزارزها

 

 

 

چطور بازار نزولی را تحلیل کنیم؟ آشنایی با الگوی نزولی قیمت رمزارزها

هرچند، تمام خبرها برای بیت کوین و رمزارزها مثبت نبوده است. ارزش دلار به بالاترین سطح خود طی ۱۶ ماه اخیر رسیده است. افزایش ارزش دلار به دلیل آن است که انتظار می‌رود افزایش تورم ممکن است باعث شود که فدرال رزرو نرخ بهره را افزایش دهد و طرح خرید ۱۲۰ میلیارد دلار دارایی را تسریع ببخشد.

جوئل کروگر (Joel Kruger) استراتژیست ارز LMAX Group نیز گفته است که افزایش ارزش دلار ممکن است بیشترین تاثیر را بر روی دارایی‌های پرخطر داشته باشد و این موضوع می‌تواند دلیل اصلاح قیمت اخیر بیت کوین و آلتکوین‌ها باشد.

آیا گاوها از سطوح حمایتی قوی دفاع خواهند کرد و بازیابی صورت می‌گیرد یا فشار فروش شدید باعث می‌شود که قیمت رمزارزها به کمتر از سطوح حمایتی قوی برسند؟ در ادامه به بررسی نمودار قیمت ۱۰ رمزارز برتر بازار می‌پردازیم.

تحلیل قیمت بیت کوین (BTC)

قیمت بیت کوین به کمتر از میانگین متحرک نمایی (EMA) بیست روزه بر روی قیمت ۶۲,۶۰۷ دلار و خط حمایتی الگوی وج صعودی در تاریخ ۱۶ نوامبر کاهش یافته است. این اولین نشانه‌ای است که گاوها در حال از دست دادن تسلط خود بر بازار هستند.

 

 

 

نمودار روزانه قیمت بیت کوین (BTC.USDT)
نمودار روزانه قیمت بیت کوین (BTC/USDT)

 

 

 

خریداران در صدد دفاع از میانگین متحرک ساده (SMA) پنجاه روزه بر روی قیمت ۵۹,۱۲۲ دلار هستند اما افزایش قیمت ناچیز اخیر گویای عدم تمایل به خرید در سطوح قیمت کنونی از جانب گاوها است.

اگر قیمت از سطح قیمت کنونی یا EMA بیست روزه کاهش یابد، خرس‌ها در صدد کاهش بیشتر قیمت بیت کوین به کمتر از ۵۷,۸۲۰ دلار خواهند بود. در این صورت، فروش‌ها افزایش می‌یابد و قیمت می‌تواند به ۵۲,۵۰۰ دلار سقوط کند.

در مقابل، اگر قیمت بیت کوین از سطح کنونی افزایش یابد و به بالاتر از EMA بیست روزه برسد، گویای روند انباشت قوی در سطوح پایین قیمت است. در این صورت، قیمت بیت کوین می‌تواند مجددا به محدوده ۶۷,۰۰۰ الی ۶۹,۰۰۰ دلار برسد.نظر تحلیل‌گران درباره ادامه روند قیمت بیت کوین چیست؟

تحلیل قیمت اتریوم (ETH)

قیمت اتریوم در تاریخ ۱۵ نوامبر (۲۴ آبان) به سطح پایینتر از کانال صعودی رسید و پس از آن، در تاریخ ۱۶ نوامبر، فروش‌ها افزایش یافت و قیمت به کمتر از EMA بیست روزه بر روی قیمت ۴،۴۳۹ دلار کاهش پیدا کرد. از تاریخ ۱ اکتبر تاکنون، این اولین بار است که قیمت به کمتر از EMA بیست روزه رسیده است.

 

 

 

نمودار روزانه قیمت اتریوم (ETH.USDT)
نمودار روزانه قیمت اتریوم (ETH/USDT)

 

 

 

سایه طولانی در نمودار ۱۷ نوامبر (۲۶ آبان) بیانگر آن است که گاوها در صدد دفاع از SMA پنجاه روزه بر روی قیمت ۴،۰۳۳ دلار هستند. EMA بیست روزه روند نزولی پیدا کرده و شاخص قدرت نسبی (RSI) به محدوده منفی وارد شده است. این شرایط گویای آن است که خرس‌ها بازگشته‌اند.

اگر قیمت از سطح کنونی یا EMA بیست روزه کاهش یابد، بیانگر آن است که احساس بازار منفی شده است و فروش توسط معامله‌گران افزایش یافته است. در این صورت، قیمت اتریوم ممکن است از SMA پنجاه روزه عبور کند و به سطح حمایتی بعدی بر روی ۳۶۰۰ دلار کاهش یابد.

در صورتی که قیمت اتر از سطح کنونی افزایش یابد و به بالاتر از EMA بیست روزه برسد، این چشم‌انداز نزولی منتفی می‌شود.پیش‌بینی سنتیمنت از کاهش قیمت اتریوم صحیح بود؛ ادامه روند اتریوم چگونه است؟

تحلیل قیمت بایننس کوین (BNB)

قیمت بایننس کوین در تاریخ ۱۵ نوامبر از سطح مقاومتی ۶۶۹.۳۰ دلار کاهش یافت و در تاریخ ۱۶ نوامبر، به سطح کمتر از EMA بیست روزه بر روی قیمت ۵۹۱ دلار سقوط کرد. روند فروش در تاریخ ۱۷ نوامبر ادامه یافت و خرس‌ها قیمت را به نزدیکی سطح فیبوناچی اصلاحی ۵۰٪ بر روی قیمت ۵۵۲.۳۰ دلار رساندند.

 

 

 

نمودار روزانه قیمت بایننس کوین (BNB.USDT)
نمودار روزانه قیمت بایننس کوین (BNB/USDT)

 

 

 

سایه بلند در کندل استیک ۱۷ نوامبر گویای خرید قوی در سطوح قیمت پایین‌تری است. خریداران اکنون تلاش خواهند کرد تا قیمت را به بالاتر از EMA بیست روزه برسانند. در این صورت، قیمت BNB به ۶۶۹.۳۰ دلار افزایش می‌یابد.

در مقابل، اگر قیمت از سطح EMA بیست روزه کمتر شود، گویای آن است که احساس بازار منفی شده است و فروش توسط معامله‌گران در حال افزایش است. در این صورت، قیمت BNB ممکن است به ریزش خود ادامه دهد و به SMA پنجاه روزه بر روی قیمت ۵۰۹ دلار برسد.

تحلیل قیمت سولانا (SOL)

قیمت سولانا در تاریخ ۱۶ نوامبر به سطح کمتر از کانال صعودی و EMA بیست روزه بر روی قیمت ۲۲۴ دلار رسید. این موضوع بیانگر آن است که گاوها تسلط خود را از دست داده‌اند. خریداران در صدد دفاع از سطح حمایتی ۲۱۶ دلار هستند، اما هرگونه افزایش قیمت ممکن است با فروش در سطوح قیمت بالاتر مواجه شود.

 

 

 

نمودار روزانه قیمت سولانا (SOL.USDT)
نمودار روزانه قیمت سولانا (SOL/USDT)

 

 

 

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه بدون نوسان بوده و RSI به نقطه میانی کاهش یافته است. این شرایط گویای توازن بین عرضه و تقاضا است. اگر قیمت کاهش یابد و کمتر از ۲۱۶ دلار حفظ شود، این توازن به سمت خرس‌ها متمایل خواهد شد.

در مقابل، اگر قیمت سولانا از سطح کنونی افزایش یابد، به بالاتر از خط روند نزولی می‌رسد. این سطح قیمت می‌تواند به عنوان سطح مقاومتی مستحکم عمل کند، اما اگر گاوها از این مانع عبور کنند، قیمت سولانا بار دیگر می‌تواند به رکورد ۲۵۹.۹۰ دلار دست یابد.تورم و رکود چه تاثیراتی بر ارزهای دیجیتال و بیت کوین می‌گذارند؟

تحلیل قیمت کاردانو (ADA)

قیمت کاردانو در تاریخ ۱۶ نوامبر کاهش شدیدی یافت و به کمتر از سطح حمایتی مهم ۱.۸۷ دلار رسید. اما نکته مثبت این است که گاوها اجازه ندادند که روز معاملاتی را کمتر از این سطح قیمت به پایان برساند. سایه بلند در کندل استیک نشان می‌دهد که خریداران در صدد دفاع از سطح حمایتی هستند.

 

 

 

نمودار روزانه قیمت کاردانو (ADA.USDT)
نمودار روزانه قیمت کاردانو (ADA/USDT)

 

 

 

گاوها در تلاش هستند تا قیمت را به بالاتر از ۱.۸۷ برگردانند، اما سطوح قیمت بالاتر ممکن است فروش بیشتر را به همراه داشته باشد. هر دو میانگین‌های متحرک کاهش یافته‌اند و RSI به محدوده منفی وارد شده است. این شرایط گویای آن است که کنترل امور در دست خرس‌ها است.

اگر قیمت از سطوح کنونی یا EMA بیست روزه کاهش یابد، خرس‌ها تلاش خواهند کرد تا قیمت کاردانو را به کمتر از ۱.۷۵ دلار برسانند. در این صورت، قیمت کاردانو ممکن است به ۱.۵۰ دلار برسد.

تحلیل قیمت ریپل (XRP)

سایه بلند کندل استیک ۱۵ نوامبر ریپل نشان می‌دهد که فروش توسط خرس‌ها افزایش یافته است. این فشار فروش در تاریخ ۱۶ نوامبر تسریع شد و خرس‌ها قیمت ریپل را به کمتر از سطح میانگین‌های متحرک برگرداندند.

 

 

 

نمودار روزانه قیمت ریپل (XRP.USDT)
نمودار روزانه قیمت ریپل (XRP/USDT)

 

 

 

اگر خرس‌ها بتوانند قیمت را کمتر از میانگین‌های متحرک حفظ کنند، قیمت ریپل ممکن است سطح حمایتی قوی ۱ دلار را به چالش بکشد. EMA بیست روزه بر روی قیمت ۱.۱۵ دلار شروع به کاهش کرده است و RSI به محدوده منفی وارد شده است. این شرایط نشان می‌دهد که خرس‌ها برتری اندکی دارند.

عبور قیمت از یک دلار می‌تواند قیمت ریپل را به ۰.۸۵ دلار برساند. این سطح مجددا ممکن است به عنوان سطح حمایتی قوی عمل کند، اما در صورتی که قیمت ریپل از این سطح حمایتی نیز عبور کند، سطح حمایتی بعدی می‌تواند ۰.۷۰ دلار باشد.

در مقابل، اگر قیمت به بالاتر از سطح میانگین‌های متحرک برسد، قیمت ریپل به ۱.۲۴ دلار افزایش می‌یابد. گاوها باید قیمت را به بالاتر از این سطح برسانند و آن را در این شرایط حفظ کنند تا نشانه‌ای از بازگشت آنها رویت شود.

تحلیل قیمت پولکادات (DOT)

قیمت پولکادات نتوانست به بالاتر از EMA بیست روزه بر روی قیمت ۴۵.۹۹ دلار برسد. این موضوع ممکن است باعث شود که گاوهای کوتاه‌مدت به خارج کردن سود خود اقدام کنند و خرس‌ها نیز به فروش بپردازند. این شرایط، فروش را تشدید می‌سازد و قیمت را به کمتر از SMA پنجاه روزه بر روی قیمت ۴۱.۸۸ دلار کاهش می‌دهد.

 

 

 

نمودار روزانه قیمت پولکادات (DOT.USDT)
نمودار روزانه قیمت پولکادات (DOT/USDT)

 

 

 

قیمت پولکادات در صدد دستیابی به خط روند صعودی است. این موضوع گویای آن است که گاوها به خرید در کف قیمت ادامه می‌دهند. اگر گاوها بتوانند قیمت را بالاتر از SMA پنجاه روزه حفظ کنند، قیمت پولکادات می‌تواند به EMA بیست روزه افزایش یابد.

این سطح احتمالا مجددا به عنوان مانع عمل می‌کند. اگر قیمت از EMA بیست روزه کاهش یابد، خرس‌ها تلاش دیگری انجام خواهند داد تا قیمت را به سطح کمتر از خط روند صعودی برسانند و کاهش قیمت را به ۳۲ و سپس ۲۶ دلار ادامه دهند.

گاوها باید قیمت را به بالاتر از EMA بیست روزه برسانند و در این سطح حفظ کنند تا تسلط خرس‌ها پایان یابد.

تحلیل قیمت دوج کوین (DOGE)

پس از آنکه قیمت دوج کوین طی چند روز اخیر، بین میانگین‌های متحرک در نوسان بود، در تاریخ ۱۶ نوامبر کاهش شدیدی یافت. این موضوع نشان می‌دهد که عرضه از تقاضا پیشی گرفته است.

 

 

 

نمودار روزانه قیمت دوج کوین (DOGE.USDT)
نمودار روزانه قیمت دوج کوین (DOGE/USDT)

 

 

 

گاوها در صدد دفاع از سطح حمایتی ۰.۲۲ دلار هستند و اکنون تلاش می‌کنند تا قیمت را به بالاتر از خط روند نزولی برسانند. در این صورت، تسلط خرس‌ها پایان می‌یابد. در این صورت، قیمت دوج کوین می‌تواند به ۰.۳۰ دلار برسد.

هرچند، EMA بیست روزه بر روی قیمت ۰.۲۵ دلار در حال کاهش است و RSI در محدوده منفی قرار دارد. این شرایط نشان می‌دهد که خرس‌ها بر بازار تسلط دارند. اگر قیمت از سطح کنونی یا خط روند نزولی کاهش یابد، احتمال ریزش قیمت به کمتر از ۰.۲۲ دلار افزایش می‌یابد. در این صورت قیمت DOGE می‌تواند به سطح حمایتی مهم ۰.۱۹ دلار کاهش یابد.

تحلیل قیمت شیبا اینو (SHIB)

گاوها در تاریخ ۱۴ و ۱۵ نوامبر تلاش کردند تا قیمت شیبا بالاتر از EMA بیست روزه بر روی قیمت ۰.۰۰۰۰۵۲ دلار حفظ شود، اما سایه بلند در کندل روزانه، فروش در سطوح قیمت بالاتر را نشان می‌دهد.

 

 

 

نمودار روزانه قیمت شیبا اینو (SHIB.USDT)
نمودار روزانه قیمت شیبا اینو (SHIB/USDT)

 

 

 

فروش شیبا اینو در تاریخ ۱۶ نوامبر ادامه یافت و قیمت را به کمتر از EMA بیست روزه رساند. نکته اندکی مثبت این است که گاوها در صدد دفاع از سطح حمایتی مهم ۰.۰۰۰۰۴۳ دلار هستند. اگر خریداران قیمت را به بالاتر از EMA بیست روزه برسانند و قیمت را در این سطح حفظ کنند، قیمت SHIB می‌تواند به سطح مقاومتی ۰.۰۰۰۰۶۵ دلار افزایش یابد.

در مقابل، اگر قیمت از سطح کنونی یا EMA بیست روزه کاهش یابد، گویای آن است که معامله‌گران با هر افزایش اندک به فروش دارایی خود اقدام می‌کنند. این موضوع، احتمال کاهش قیمت به کمتر از ۰.۰۰۰۰۴۳ دلار و SMA پنجاه روزه بر روی قیمت ۰.۰۰۰۰۴۰ را افزایش می‌دهد. در این صورت، قیمت می‌تواند اصلاحیه ۱۰۰٪ در فیبوناچی اصلاحی را تکمیل کند و به ۰.۰۰۰۰۲۷ دلار برسد.

تحلیل قیمت آوالانچ (AVAX)

قیمت آوالانچ در روند صعودی قرار دارد. خرس‌ها در تاریخ ۱۶ نوامبر تلاش کرده‌اند تا روند صعودی این رمزارز را متوقف کنند و قیمت را به کمتر از سطح حمایتی مهم ۸۱ دلار برسانند اما گاوها اجازه این کار را ندادند. سایه بلند در کندل استیک آوالانچ نشان می‌دهد که خریداران از EMA بیست روزه بر روی قیمت ۸۵.۲۰ دلار دفاع کرده‌اند.

 

 

 

نمودار روزانه قیمت آوالانچ (AVAX.USDT)
نمودار روزانه قیمت آوالانچ (AVAX/USDT)

 

 

 

در تاریخ ۱۷ نوامبر، خریدها ادامه پیدا کرده است و گاوها توانستند قیمت را به بالاتر از سطح مقاومتی ۱۰۱.۸۲ دلار برسانند. اگر خریداران بتوانند قیمت را بالاتر از سطح روانی ۱۰۰ دلار حفظ کنند، قیمت آوالانچ می‌تواند به ۱۱۵.۱۴ دلار افزایش یابد.

میانگین متحرک نمایی۲۰ روزه در روند صعودی و RSI در محدوده اشباع خرید قرار دارند. این شرایط نشان می‌دهد که گاوها کنترل بازار را در دست دارند. خرس‌ها باید قیمت را به کمتر از سطح حمایتی ۸۱ دلار برسانند تا احتمال تغییر روند کوتاه‌مدت به وجود آید.

منبع : خبر پوف

منبع تلگراف

منبع بلاگ

  انتشار : ۳۰ آبان ۱۴۰۰               تعداد بازدید : 35

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما